loading...

فروشگاه اینترنتی البرز مخزن

منبع : فروشگاه اینترنتی البرز مخزن مقاله : راهنمای خرید مخزن آب + نکات مهم مخازن ذخیره آب، دیگر مثل گذشته بزرگ و گرد و زشت نیستند. اکنون مخازن آب در هر شکل و اندازه‌ای وجود د

البرز مخزن بازدید : 56 دوشنبه 11 مرداد 1400 نظرات (0)

منبع : فروشگاه اینترنتی البرز مخزن مقاله : راهنمای خرید مخزن آب + نکات مهم

مخازن ذخیره آب، دیگر مثل گذشته بزرگ و گرد و زشت نیستند. اکنون مخازن آب در هر شکل و اندازه‌ای وجود دارند و برای نصب در هر فضای کوچک و خاص بهینه شده‌اند. انواع مخازن ذخیره آب در شکل و اندازه‌های متفاوت در سراسر کشور استفاده می‌شوند؛ چه به عنوان منبع آب اضافی در شرایط اضطراری و چه برای کشاورزی و دامداری و یا در صنعت.

اما هنگام خرید این مخازن باید چند سوال مهم از خود بپرسید. سوالاتی که به شما کمک می‌کند بهترین مخزن را انتخاب کنید. استفاده از راهنمای خرید مخزن آب که جامع و کامل باشد می‌تواند کمک بزرگی به شما بکند. بنابراین ارزش آن را دارد که برای آن وقت بگذارید و با استفاده از راهنمای خرید مخزن آب، بهترین انتخاب و سرمایه‌گذاری را داشته باشید.

اما برای خرید بهترین برند مخزن آب چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟ در زیر تمام نکات لازم برای خرید بهترین و بهداشتی‌ترین مخزن آب را جمع‌آوری کرده‌ایم و به شما اطمینان می‌دهیم اکنون جامع‌ترین راهنمای خرید مخزن آب را در اختیار دارید:

نکات اصلی برای خرید مخزن:

1- میزان آب مصرفی

2- جنس مخزن

3- محل نصب مخزن

  •   لوله‌کشی و فشار آب
  •   فضای بیرون یا فضای داخل ساختمان
  •   محدودیت‌های محل نصب
  •   ملاحضات بصری

4- ویژگی‌های مهم مخزن

  •   کیفیت مواد سازنده
  •   بهداشتی بودن
  •   ضد جلبک
  •   آنتی یو وی
  •   آنتی باکتریال
  •   ساخت یکپارچه، بدون درز و نشتی
  •   گواهی‌نامه‌ها
  •   تنوع
  •   گارانتی

5- هزینه

  •   قیمت مخزن آب
  •   هزینه‌های اضافی

6- فروشنده معتبر

 

 

 

1- میزان آب مصرفی

به عنوان اولین نکته در راهنمای خرید مخزن آب، این سوال را مطرح می‌کنیم: مخزن چه اندازه‌ای بخریم؟

در پاسخ باید گفت، ظرفیت مخزن به میزان مصرف شما در خانه، باغ یا کسب‌وکارتان بستگی دارد. به عنوان ساده‌ترین راه می‌توانید با محاسبه میزان آب مصرفی با استفاده از قبض‌های آب، متوجه شوید به چه میزان آب مصرف می‌کنید. محاسبه میزان آب مصرفی به شما کمک می‌کند با انتخاب مخزن مناسب، با کمبود آب مواجه نشوید.

اما نگرانی برای تهیه مخزن ذخیره آب با حجم مناسب، در شرایط کمبود آب و مخصوصا در ماه‌های گرم سال به اوج خود می‌رسد. اگر مایل هستید به طور دقیق‌تر حجم آب مصرفی و مورد نیازتان را محاسبه کنید، می‌توانید از مقاله‌های زیر برای نحوه محاسبه حجم مورد نیازتان کمک بگیرید:

نحوه محاسبه حجم مخزن ذخیره آب ساختمان

نحوه محاسبه حجم تانکر آب کشاورزی

با اینکه میزان آب مصرفی خانوارها متفاوت است؛ ولی به صورت کلی می‌توان حجم‌های زیر را نیز پیشنهاد داد:

ردیف تعداد واحد حجم مخزن ذخیره آب (لیتر)
1  ۴ تا ۷ ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰
2 ۸ تا ۱۰ ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰
3 ۱۰ تا ۱۶ ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰
4 ۱۶ تا ۲۴ ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰

 

 

2- جنس مخزن

جنس مخزن آب

بعد از انتخاب حجم مخزن، نوبت به انتخاب جنس مناسب برای مخزن آب می‌رسد. به طور کلی پرمصرف‌ترین مخازن آب، مخزن آب فلزی (فولادی، گالوانیزه، استیل) و مخزن آب پلاستیکی (پلی اتیلن) هستند. نکته مهمی که در این قسمت از راهنمای خرید مخزن آب باید اشاره کرد این است که؛ چهار گزینه کیفیت، کاربرد، ظرفیت و قیمت، نقش اصلی در انتخاب جنس مخزن دارند.

اما به طور کلی می‌توان گفت برای ذخیره آب بهداشتی به مدت طولانی، بهترین انتخاب، مخازن پلی اتیلن هستند. زیرا مواد به کار رفته در مخازن پلی اتیلنِ تأیید شده، با کیفیت غذایی FDA / NSF ساخته‌ می‌شوند. همچنین این مخازن به دلیل ارزان بودن، تنوع ابعاد، ضد زنگ بودن و دوام بالا محبوبیت زیادی دارند.

مخازن فلزی با وجود طول عمر بیشتر نسبت به مخازن پلی اتیلن، به مرور زنگ می‌زنند یا دچار خوردگی می‌شوند. اما یکی از مزیت‌های اصلی مخزن آب فلزی این است که می‌توان آن را در ابعاد بزرگ تولید و در محل مونتاژ و استفاده کرد.

تفاوت‌های بیشتر مخازن آب با این دو جنس را در مقاله مخزن آب فلزی بهتر است یا پلی اتیلن بخوانید.

 

3- محل نصب مخزن

اکنون که  حجم آب مصرفی‌تان را محاسبه کرده و می‌دانید مخزن با چه جنس و چه اندازه‌ای بخرید، مرحله بعدی در راهنمای خرید مخزن آب؛ انتخاب محل نصب مخزن است. شما فقط باید مکان خوبی برای مخزن خود تعیین کنید. این مسئله قبل از خرید منبع آب بسیار مهم است. زیرا به احتمال زیاد محل نصب مخزن بر روی تعداد یا اندازه، شکل و رنگ مخزن شما تأثیر خواهد گذاشت.

برای کمک به انتخاب محل مناسب برای مخزن آب، لازم است 4 نکته زیر را در نظر بگیرید:

  • اول: لوله‌کشی و فشار آب

برخی از دلایلی که می‌تواند محل قرارگیری مخزن شما را تحت تاثیر قرار دهد:

لوله کشی – اگر می‌خواهید مخزن آب را برای موارد خاصی مانند آبیاری باغ استفاده کنید، منطقی است مخزن را در مجاورت این مناطق نصب کنید. تا دردسر لوله‌کشی اضافه و هزینه بیشتر آن را کاهش دهید.

نصب در ارتفاع – نصب مخزن در ارتفاع به دو دلیل ممکن است صورت بگیرید: یکی استفاده از فشار جاذبه به جای استفاده از پمپ آب، برای افزایش فشار آب ساختمان است. و دیگری نبود فضای کافی در طبقات پایینی برای نصب مخزن است.

با نصب مخزن در ارتفاع، مانند نصب منبع آب بدون پمپ بر روی پشت بام، می‌توانید استفاده از پمپ را حذف کرده و از فشار جاذبه برای حرکت آب به طبقات پایینی استفاده کنید.

محل نصب مخزن

  • دوم: فضای بیرون یا فضای داخل ساختمان

استفاده از مخزن آب در فضای باز به دلیل تابش نور خورشید به مخزن، آن را مستعد رشد جلبک و تغییر در بو و طعم آب می‌کند. به همین دلیل باید مخزنی را انتخاب کنید که مانع از ورود نور به داخل مخزن شود.

مخازن پلی اتیلن به صورت یک یا چند لایه تولید می‌شوند، و از بین آنها، مخازن سه لایه، گزینه مناسب‌تری برای استفاده در فضای باز هستند. ( پیشنهاد: مطالعه مقاله مخازن پلی اتیلن چندلایه هستند؟). دلیل بهتر بودن خرید منبع سه لایه نسبت به خرید مخزن تک لایه را می‌توانید در مقاله فرق مخزن آب سه لایه با تک لایه بخوانید.

  • سوم: محدودیت‌های محل نصب

دامنه انتخاب برای محل نصب مخزن ممکن است به دلیل سایز فضای نصب و موانع احتمالی در محل نصب، محدود شده‌باشند. محدودیت‌هایی مانند راهرو و درهای کم عرض، ارتفاع کم، مساحت کم و … . در زیر و در ادامه راهنمای خرید مخزن آب، برای هر کدام از این محدودیت‌ها پیشنهاداتی ارائه کرده‌ایم:

محدودیت ارتفاع – اگر دارای محدودیت ارتفاع هستید، می‌توانید از مخازن افقی استفاده کنید. مخازن مکعبی پلی اتیلن نیز مناسب فضاهایی با محدودیت ارتفاع هستند.

فضای محدود در نصب یا ورودی‌های باریک – با کوچک‌تر شدن خانه‌ها و آپارتمان‌ها، اغلب فضاهای خالی مناسب برای نصب مخازن، باریک و محدود شده‌اند. همچنین ممکن است درب‌ها و راهروها برای عبور مخزن باریک باشند. بهترین مخزن برای این شرایط مخزن پلی اتیلن آسانرو است. این مخازن به دلیل عرض کمی که دارند به راحتی از درب و راهروهای کم عرض عبور می‌کنند. همچنین می‌توان آنها را کنار دیوار، راهروهای بن‌بست، کناره‌های پارکینگ و… نصب کرد.

مخازن مکعبی پلی اتیلن نیز در سایزهای متفاوت هستند و قابلیت استفاده در فضاهای محدود را دارند.

گزینه دیگر برای فضاهای محدود، خرید چندین مخزن کوچکتر و متصل کردن آنها به یکدیگر است.

استفاده از فضای زیر راه پله – برای استفاده بهینه از فضاهای کوچک و خاص زیرپله، مخزن پلی اتیلن زیر پله ای طراحی شده است. شکل هندسی و نوع طراحی این مخازن مخصوص جاگذاری در فضای زیر راه‌پله‌ها است. هر چند مخازن مکعبی خوابیده نیز برای فضای زیرپله بکار می‌روند. ولی بهتر است با خرید منبع آب زیرپله ای، از فضای موجود بیشترین استفاده را ببرید.

استفاده از فضای پشت بام – اگر در همکف و طبقات پایینی فضای کافی ندارید، یا تصمیم گرفته‌اید برای نصب مخزن فضای پشت‌بام را استفاده کنید؛ بهترین انتخاب مخزن افقی است. مخزن افقی به دلیل ارتفاع کم، در برابر وزش باد مقاوم بوده و همچنین فشار وارده بر سقف را در سطح بیشتری پخش می‌کند.

انواع مخازن پلی اتیلن

  • چهارم: ملاحضات بصری

حفظ معیارهای زیبایی شناختی یکی دیگر از نکاتی است که در راهنمای خرید مخزن آب، توصیه می‌کنیم آن را قبل از خرید مخزن رعایت کنید.

رنگ مخزن  در گذشته مخازن آب در طیف رنگی متنوع وجود نداشتند. اما امروزه مخازن پلی اتیلن امکان تولید در رنگ‌های متفاوت را دارند. انتخاب رنگ مخزن متناسب با محیط اطراف، می‌تواند تا حد زیادی به زیبایی بصری در محیط کمک کند.

طرح و شکل مخزن- مخازن پلی اتیلن نسبت به دیگر مخازن، در طرح‌ها و شکل‌های مختلف تولید می‌شوند. طیف وسیع اشکال مخزن پلی اتیلن به شما امکان می‌دهد که بتوانید آنها را با محیط و فضاهای در دسترس ست کنید.

 

 

4- ویژگی‌های مهم مخزن

بعد از مشخص کردن حجم، جنس و محل نصب مخزن، گام بعدی در راهنمای خرید مخزن آب؛ توجه به ویژگی‌های مخزن آب است. که روی نگهداری آب تاثیر می‌گذارد. تمام این ویژگی‌های مهم را در زیر جمع‌آوری کرده‌ایم:

  • کیفیت مواد سازنده

قبل از خرید تانکر آب، در مورد مواد سازنده آن تحقیق کنید. اگر چه مخازن پلی اتیلن استاندارد و با کیفیت از پلی اتیلن فود گرید (دارای گرید غذایی) ساخته می‌شوند. اما همه تولیدکنندگان این مخازن از مواد اولیه درجه یک یا مواد با کیفیت استفاده نمی‌کنند. متاسفانه تشخیص مخزن آب پلی اتیلن با کیفیت نسبت به انواع بی‌کیفیت، کار چندان ساده‌ای نیست. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از برند معتبر و مراکز فروش رسمی، اقدام به خرید مخزن آب پلی اتیلن نمایید.

شرکت تهران پلیمر یارا، تولید کننده مخازن پلی اتیلن، یکی از برترین شرکت‌های تولید مخزن آب پلی اتیلن در کشور است. ما از پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) مطابق با استاندارد 61NSF / ANSI استفاده می‌کنیم.  همچنین این شرکت کلیه استانداردهای لازم، گواهی‌نامه‌های داخلی و بین‌المللی، گارانتی معتبر و ویژگی‌های مورد نیاز یک مخزن آب برتر را دارا می‌باشد. در ادامه این مشخصات را بیشتر توضیح می‌دهیم. امیدواریم شفافیت در مورد کلیه این ویژگی‌ها به انتخاب صحیح شما کمک کند.

  • بهداشتی بودن

ذخیره آب بهداشتی در مخزن برای مدت طولانی کار آسانی نیست. اگر این کار را در مخزن آب بهداشتی و با رعایت اصول انجام ندهید، احتمالا بیمار خواهید شد. اطمینان حاصل کنید مخزنی که خریداری می‌کنید از آب آشامیدنی به درستی نگهداری می‌کند.

اگر آب را به درستی درمخزن پلی اتیلنِ با کیفیت ذخیره کنید، این مخزن بهترین و بهداشتی‌ترین مخزن برای ذخیره آب آشامیدنی در طولانی مدت خواهد بود.

منبع آب فلزی از جنس استنلس استیل نیز برای ذخیره بهداشتی و طولانی مدت آب مناسب هستند. اما متاسفانه این مخازن سنگین بوده و گران‌ترین گزینه نیز هستند.

  • ضد جلبک بودن

همانطور که در ابتدای راهنمای خرید مخزن آب گفته شد، استفاده از مخزن آب در فضای باز به دلیل تابش نور خورشید به مخزن، باعث رشد جلبک در آب می‌شود.

مخزن آب ضد جلبک، مخزنی است که دارای لایه محافظ در برابر نور خورشید باشد. خرید مخزن آب ضد جلبک، موقعیت‌یابی نصب مخزن را نیز راحت‌تر می‌کند و  حتی می‌توان مخزن را در معرض نور مستقیم خورشید نصب کرد.

  • آنتی UV

همانطور که در مقاله پلی اتیلن چیست توضیح دادیم، در مخازن ساخته‌شده از پلی اتیلن، تثبیت‌کننده‌های نور ماوراءبنفش برای استفاده در کاربردهای بیرونی اضافه می‌شود. این یعنی مخازن پلی اتیلن استاندارد، همگی در لایه بیرونی خود دارای خاصیت آنتی UV هستند.

  • آنتی باکتریال

در این قسمت از راهنمای خرید مخزن آب باید بگوییم: یکی از مهمترین نکاتی که برای خرید بهداشتی ترین مخزن باید رعایت کنید؛ وجود ویژگی آنتی باکتریال در مخزن است.

مشکلات رایج در مخزن آبی که آنتی باکتریال نباشد؛ وجود پس‌مانده ضدعفونی کننده و همینطور رشد مجدد باکتری‌هاست. مخزن آب آنتی باکتریال این مشکلات را حل کرده و باعث جلوگیری از ایجاد بو و لکه‌های ناشی از رشد میکروب‌ها شده و یک خط دفاع عالی در برابر تخریب میکروبی آب است.

شرکت تهران پلیمر یارا تنها تولیدکننده مخزن آنتی باکتریال و ثبت‌کننده برند آنتی‌باکتریال در ایران است. ( مشاهده پرونده اختراع مخازن پلی اتیلن آنتی باکتریال شرکت تهران پلیمر یارا). و به همین دلیل کلیه مخازن آب سه لایه فروشگاه البرز مخزن (نماینده تهران پلیمر) آنتی باکتریال بوده و در مقابل انواع مختلف باکتری‌ها و همچنین انوع قارچ‌ها مانند کپک نان و میوه، عملکرد موثری از خود نشان می‌دهند.

مخزن آب آنتی باکتریال

  • ساخت یکپارچه، بدون درز و نشتی

ساخت مخزن به صورت یکپارچه، مخزن را تقریباً غیر قابل تخریب می‌کند. استفاده از روش قالب چرخشی که در روش ساخت مخزن آب پلاستیکی توضیح داده‌شده، باعث می‌شود مخزن آب پلی اتیلن بدون درز، ضد آب و ضد نشت باشد.

  • گواهی‌نامه‌ها

اطمینان حاصل کنید که مخزن آب شما دارای گواهینامه‌های معتبر داخلی و بین المللی است. و یا از فروشنده، گواهی‌نامه‌های استاندارد و بهداشتی را درخواست کنید و آن گواهینامه‌ها را از مراجع مربوطه استعلام نمایید.

  • تنوع

وجود طیف وسیعی از مخازن در ابعاد و رنگ متنوع، به خریداران امکان می‌دهد که به راحتی بتوانند آنها را با محیط و فضاهای در دسترس ست کنند. و ویژگی‌های زیبایی شناختی محیط را نیز حفظ کنند.

لازم است به عنوان نکته تکمیلی در این قسمت از  راهنمای خرید مخزن آب اشاره کنیم که: مخازن پلی اتیلن نسبت به دیگر مخازن، در طرح‌ها و شکل‌های مختلف و مناسب برای انواع فضاها تولید می‌شوند. (آشنایی بیشتر با تنوع شکل و طرح مخزن آب پلی اتلین در مقاله: معرفی انواع مخزن آب)

  • گارانتی

گارانتی مخازن پلی اتیلن، بستگی به شرکت سازنده یا تامین‌کننده، بین 3 تا 6 سال است. شرکت تهران پلیمر، دارای بالاترین خدمات شامل، 10 سال گارانتی (4 سال تعویض و 6 سال ترمیم) و 15 سال خدمات پس از فروش می‌باشد.

 

 

5- هزینه

یکی از تاثیرگذارترین مواردی که در راهنمای خرید مخزن آب باید در مورد آن صحبت کرد، هزینه نهایی خرید مخزن آب است. زیرا زمانی می‌توان ادعا کرد بهترین مخزن را پیدا کرده‌ایم؛ که آن مخزن علاوه بر داشتن ویژگی‌های اصلی و نکات گفته شده از ابتدا تاکنون، دارای قیمت تمام‌شده متناسب با بودجه ما نیز باشد. برای محاسبه این قیمت نهایی باید دو نکته زیر را در نظر بگیرید:

  • قیمت مخزن آب

اگر به دنبال مخزن آب با کیفیت و در عین حال مقرون‌به صرفه‌هستید. بهترین پیشنهاد مخازن پلی اتیلن هستند. زیرا حتی بالاترین کیفیت مخزن آب پلی اتلین، ارزان‌تر از دیگر انواع مخازن است. قیمت با کیفیت‌ترین مخازن آنتی باکتریال پلی اتیلن از حدود 500 هزار تومان در ابعاد کوچک، تا حدود 35  میلیون تومان در مدل‌های بزرگتر متغیر است. تعیین قیمت‌ها بستگی به مواد به کار رفته، ابعاد مخزن، شکل و طرح و نحوه ساخت آن متفاوت است.

پیشنهاد ما این است که اگر هیچ محدودیتی برای محل نصب مخزن ندارید، بهترین و اقتصادی‌ترین گزینه، یعنی مخازن عمودی را انتخاب کنید. ( دلیل این تفاوت قیمت را می‌توانید در مقاله تفاوت مخزن عمودی و افقی بخوانید)

  • هزینه‌های اضافی اتصالات و لوازم جانبی

هنگام خرید یا سفارش مخزن آب، حتما در مورد هزینه‌های اضافی اتصالات، لوازم جانبی، تحویل و نصب مخزن سوال کنید.

به طور مثال  مخازن آب پلی اتیلن به صورت پیش فرض فاقد اتصالات ورودی و خروجی هستند. این اتصالات پس از درخواست مشتری و با توجه به سایزی که مورد نیاز است نصب می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام به خرید اتصالات، از سایز دقیق لوله‌های ساختمانتان اطلاع پیدا کنید.

همچنین بهترین و اقتصادی‌ترین محل فروش معتبر مخزن را، هم برای کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل مخزن و هم دریافت سریع مخزن پیدا کنید. فروشگاه البرز مخزن نماینده رسمی شرکت تهران پلیمر، دارای شبکه توزیع سریع به استان‌های البرز، تهران و قزوین می‌باشد.

 

 

6- انتخاب فروشنده معتبر

و اما آخرین و مهم‌ترین قدم راهنمای خرید مخزن آب، پیدا کردن شرکت یا نمایندگی‌های معتبر فروش مخزن است. شما می‌توانید مستقیما از شرکت تولیدکننده خرید کنید. و یا از نمایندگان معتبر؛ که می‌توانند به صورت خرده فروشی یا فروش آنلاین فعالیت کنند، خرید کنید. نزدیک بودن محل ارسال مخزن به شما و در نتیجه؛ حمل ایمن‌تر و ارزان‌تر، می‌تواند در انتخاب نمایندگی مورد نظر به شما کمک کند.

شرکت تهران پلیمر یارا تنها تولیدکننده مخزن آنتی باکتریال و ثبت‌کننده برند آنتی باکتریال در ایران است. همچنین فروشگاه اینترنتی البرز مخزن، نماینده رسمی شرکت تهران پلیمر یارا در غرب استان البرز جهت خرید مخزن پلی اتیلن می‌باشد. فروشگاه البرز مخزن علاوه بر امکان ارسال سریع محصولات به استان‌های البرز، تهران و قزوین، آماده ارائه خدمات مختلف نظیر مشاوره‌های تخصصی، اطلاع‌رسانی و آموزش در زمینه صنعت مخازن ذخیره‌سازی و مخازن پلی اتیلن است.

 

 

سخن آخر

خرید مخزن آب کار چندان راحتی نیست. این کار نیاز به در نظر گرفتن نکات و جوانب زیادی دارد. اما فروشگاه البرز مخزن، کار شما را تا حدودی آسان کرده‌است. کافی است کمی وقت بگذارید و با مطالعه این راهنمای خرید مخزن آب که کامل‌ترین نکات لازم برای انخاب مخزن را در اختیارتان قرار داده است، با خیال راحت اقدام به خرید کنید. همچنین البرز مخزن امکان خرید اینترنتی مخزن و منبع آب را برای راحتی هر چه بیشتر شما فراهم کرده است، فقط کافی است مخزن مناسب خود را انتخاب کنید و بدون خروج از منزل به راحتی اقدام به خرید اینترنتی مخزن آب کنید.

امیدواریم که راهنمای خرید مخزن آب به شما کمک کند ایده‌آل‌ترین مخزن را برای کاربرد خود پیدا کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 212
  • بازدید سال : 1,093
  • بازدید کلی : 6,691