loading...

فروشگاه اینترنتی البرز مخزن

منبع : فروشگاه اینترنتی البرز مخزن مقاله مخزن آب آنتی باکتریال چیست؟ در حال حاضر 29٪ (2.2 میلیارد نفر) از جمعیت کره زمین هنوز به آب آشامیدنی ایمن و مدیریت‌شده دسترسی ندارند.

البرز مخزن بازدید : 74 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

منبع : فروشگاه اینترنتی البرز مخزن مقاله مخزن آب آنتی باکتریال چیست؟

در حال حاضر 29٪ (2.2 میلیارد نفر) از جمعیت کره زمین هنوز به آب آشامیدنی ایمن و مدیریت‌شده دسترسی ندارند. و سازمان WHO تخمین زده‌است که تا سال 2025، نیمی از جمعیت جهان تحت شرایط تنش آبی زندگی خواهند کرد. کشور ایران نیز به دلیل قرار گرفتن در منطقه گرم و خشک، از این تخمین در امان نخواهد بود.

در این شرایط کمبود آب آشامیدنی و ایمن، لازم است بدانیم آب‌های ذخیره شده در مخازن و آب‌های راکد ایمنی کمتری داشته و مستعد آلودگی بیشتر هستند. از جمله آلاینده‌های که سبب آلودگی آب می‌شوند از میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا، مواد ضدعفونی‌کننده، مواد شیمیایی و تغییراتی از قبیل افزایش دما و تغییر رنگ را می‌توان نام برد. نوشیدن آب آلوده یا آبی که به خوبی تصفیه نشده ‌باشد، یکی از راه‌های انتقال بیماری‌های میکروبی و ویروسی به بدن انسان است.

در این حالت، علاوه بر نیاز به وجود آب لوله‌کشی تصفیه شده، ذخیره امن آب نیز یکی از مهم‌ترین نکات در سالم نگه داشتن آب و ذخیره‌سازی آب خانگی است. مخازن پلاستیکی ذخیره آب سه لایه آنتی باکتریال به دلیل امکان دخیره آب ضد باکتری با فناوری فعال 24/7، از بهترین انتخاب‌ها در بین انواع مخزن آب بهداشتی خواهند بود.

اما به نظر شما چه معیارهایی آب سالم را تعریف می‌کند؟ و چه مخزنی به عنوان مخزن آب آنتی باکتریال شناخته می‌شود؟

جواب این سوال‌ها، رفع دغدغه چگونگی ذخیره آب سالم و چگونگی تشخیص و انتخاب مخزن آب آنتی باکتریال را در ادامه بررسی می‌کنیم.

 

تعریف آب آشامیدنی سالم

به بیان ساده، منظور از آب سالم این است که در مدت زمان کوتاه یا طولانیِ مصرف آب، آسیبی به آب وارد نشده باشد.

آب آشامیدنی سالم به آبی با مشخصات میکروبی، شیمیایی و فیزیکی گفته می‌شود که مطابق با دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی (WHO) باشد. این امر مستلزم آن است که آب در سطح pH معقولی قرار داشته باشد. و فاقد آلودگی (مانند عوامل بیماری‌زا، جلبک، باکتری و ویروس) باشد.

این آلودگی‌ها می‌توانند از ریشه‌های مختلفی مانند لوله‌کشی‌، مواد ساخت مخزن و مدفوع حیوانات ناشی شوند. یک مخزن آب آنتی باکتریال که به درستی طراحی شده‌ باشد، برای رفع و کاهش این تأثیرات منفی کارساز است. استفاده از مخازن ذخیره آب با طراحی اصولی، به ویژه مخزن آب آنتی باکتریال، برای حفظ و نگهداری آب آشامیدنی سالم یک گزینه ضروری است.

البته شست ‌و شوی سالانه مخازن نیز یک امر ضروری در نگهداری آب آشامیدنی است. مخصوصا اگر منبع آب آنتی باکتریال نباشد، حتما باید شست‌ و شوی دوره‌ای کوتاه‌مدت، برای جلوگیری از رشد جلبک، باکتری و ویروس صورت گیرد. (حتما بخوانید: روش‌های جلوگیری از جلبک زدن مخزن آب پلاستیکی)

 

مخزن آنتی باکتریال چیست؟

مخازن آنتی باکتریال برای حفظ و نگهداری آب سالم به مدت مناسب تولید می‌شوند و برای استفاده کوتاه‌مدت یا بلندمدت استفاده می‌شوند. منظور از فعالیت‌ آنتی باکتریال در مخرن آنتی باکتریال این است که ترکیبات به کار رفته در این مخازن، به ‌صورت موضعی موجب مرگ باکتری‌ها شده و رشد آن‌ها را متوقف می‌کنند. بدون آنکه برای بافت‌های اطراف مشکلی ایجاد کنند.

پارامترهای مخزن آب آنتی باکتریال شامل طراحی کلی مخزن، انتخاب مصالح ضد میکروب و آسترها است. مواد مختلفی برای ساخت مخازن ذخیره آب استفاده می‌شود. از جمله پلی اتیلن، پلی پروپیلن، فایبرگلاس، بتن، سنگ و فولاد. (توصیه می‌کنیم در راستای شناخت مخازن ذخیره آب خانگی، مقاله بهترین مخزن آب خانگی را مطالعه کنید)

در طراحی مخزن آنتی باکتریال، مخزن نباید هیچ آسیبی به آب برساند. در طراحی و ساخت مخزن آنتی باکتریال توجه به اینکه آب به یک سری تأثیرات منفی محیط حساس است، اهمیت ویژه‌ای دارد. تاثیرات محیطی مانند باکتری‌ها، جلبک‌ها، تغییر در PH و تجمع مواد معدنی است.

 

مخزن آب پلی اتیلن آنتی باکتریال

منبع پلی اتیلن آنتی باکتریال

مهم‌ترین مزیت پلاستیک این است که می‌توان مواد افزودنی آنتی باکتریال را به طور مستقیم در ساختار مخزن و در طول فرایند ساخت به آن اضافه کرد. یکی از صنایع پلاستیکی که مستربچ آنتی باکتریال در آن بسیار کارآمد و کاربردی است، تولید انواع مخزن آب آنتی باکتریال پلی اتیلن است. افزودن این مستربچ موجب کسب خاصیت آنتی میکروبیال عالی، بدون تغییر رنگ و یا تضعیف خواص مکانیکی در محصول نهایی می‌شود.

فناوری‌های ضد میکروبی که در تولید مخزن آب پلی اتیلن آنتی باکتریال استفاده می‌شود، از رشد باکتری‌هایی که منجر به ایجاد بو و لکه‌های ناخواسته می‌شوند جلوگیری کرده و به افزایش عمر مخزن ذخیره آب کمک می‌کنند.

 

نحوه عملکرد مخزن آب پلی اتیلن آنتی باکتریال تهران پلیمر برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها در آزمایشات زیر نشان داده شده‌است. تست‌های زیر نمایانگر چگونگی جلوگیری از رشد میکروب در مخزن آب آنتی باکتریال تهران پلیمر یارا است. این دو تست یکی در انستیتو پاستور ایران و دیگری توسط جهاد دانشگاهی تربیت مدرس با موفقیت به انجام رسیده ‌است.

تست آنتی باکتریال مخزن پلی اتیلن    تست آنتی باکتریال مخزن پلی اتیلن

 

آزمایش‌های انجام شده روی مخازن آنتی باکتریال تهران پلیمر یارا

در تست آنتی باکتریال انجام گرفته در انستیتو پاستور ایران از دو باکتری استفاده شده است. از باکتری E.coli (اشریشیا کلی) به عنوان نماینده باکتری‌های گرم منفی و باکتری S.aureus (استافیلوکوکوس اورئوس) به عنوان نماینده باکتری‌های گرم مثبت استفاده شده‌است.

مقادیر یکسان باکتری (E. coli) و S.aureus  هر کدام به یک نمونه از مخزن آب آنتی باکتریال اضافه شد و بعد از مدت 24 ساعت از روی مخزن‌ها نمونه برداری انجام گرفت. نمونه‌ها در انکوباسیون به مدت 72 ساعت نگه داشته شدند. پس از این مدت غلظت باکتری‌ها مورد بررسی قرار گرفتند تا مشخص شود چه تعداد باکتری باقی مانده‌است. که نتایج آن به صورت زیر اعلام شده‌اند:

    تست آنتی باکتریال مخزن پلی اتیلن

همانطور که در عکس مشاهده می‌شود، با توجه به نتایج تست انستیتو پاستور ایران، مخازن آنتی باکتریال تهران پلیمر یارا 99.99% ضد باکتری تشخص داده شده‌اند.

 

 

دلیل استفاده از مخزن آب آنتی باکتریال

گاهی اوقات به دلیل ذخیره طولانی مدت، آب به میکروب‌ها آلوده می‌شود. در مخازنی که آنتی باکتریال نیستند، حتی سطح مخازن ذخیره نیز می‌تواند آلوده شود. زیرا میکروب‌ها به مواد سازه‌ای دیواره مخزن حمله می‌کنند. این مسئله حتی باعث آلودگی آب آشامیدنی خواهد شد که به تازگی در مخزن ذخیره کرده‌اید.

اگر مخزن آب آنتی باکتریال نباشد، تاثیرات منفی بر کیفیت آب خواهد داشت. مشکلات رایج در مخازن ذخیره آب که آنتی باکتریال نیستند شامل وجود پس مانده ضدعفونی کننده و رشد مجدد باکتری‌هاست.

روش‌های مختلفی برای جلوگیری از خراب شدن آب و یا هر محصول دیگری در مخازن ذخیره، و جلوگیری از ایجاد بو و لکه‌های ناشی از رشد میکروب‌ها وجود دارد. استفاده از تانکر آب ضد جلبک و ضد باکتری یک خط دفاع عالی در برابر تخریب میکروبی آب است.

با توجه به درصد مصرف کم مستربچ در تولید مخزن آب پلی اتیلن آنتی باکتریال و همچنین تکنولوژی مصرف و ساخت آن، اختلاف قیمت ناچیزی بین مخزن آب آنتی باکتریال و مخزن معمولی وجود دارد. در حالی که ارزش افزوده بالایی در محصولات ایجاد می‌نماید. از این جهت مخزن آب پلی اتیلن آنتی باکتریال مقرون به صرفه‌ترین و سبک‌ترین گزینه در بین مخازن آنتی باکتریال است.

 

 

مزایای استفاده از مخزن آب آنتی باکتریال تهران پلیمر یارا

  • تهران پلیمر یارا تنها تولید کننده مخزن آنتی باکتریال و ثبت کننده برند آنتی باکتریال در ایران است.
  • در تست‌ها ثابت شد که مخزن آنتی باکتریال تهران پلیمریارا تا 99.9٪ باکتری‌ها را کاهش می‌دهد.
  • مخزن آنتی باکتریال تهران پلیمر در مقابل انواع مختلف باکتری‌ها و همچنین انوع قارچ‌ها مانند کپک نان و میوه، عملکرد موثری از خود نشان می‌دهد.
  • در تمام شرایط محیطی مانند رطوبت زیاد، محیط‌های خشک، فضاهای تاریک و محیط‌های پرگرد و غبار قابل استفاده است.
  • در برابر لک شدن و بوی بد مقاوم است.
  • استفاده از آن باعث بهداشت بیشتر و کیفیت بالای محصول می‌شود.
  • کاملاً شفاف بوده و هیچ رنگی به زمینه پلیمری نمی‌دهد.
  • مستربچ‌های آنتی باکتریال تهران پلیمر یارا علی رغم داشتن کیفیت بالا، قیمت کمتری نسبت به انواع مشابه خارجی موجود در بازار دارد.
  • ماندگاری بسیار بالا در مواد و قطعات پلاستیک داشته و در نتیجه طول عمر کاربردی محصول را افزایش می‌دهد.

 

نتیجه‌گیری

برخی از میکروب‌ها می‌توانند به سرعت روی محصولات و سطوح تکثیر شوند. در صورت عدم مانع، باکتری‌ها می‌توانند در مدت زمان 20 دقیقه جمعیت خود را دو برابر کنند. در نتیجه باعث ایجاد لکه، بوی بد و تخریب زودرس محصول می‌شوند.

مخازن پلی اتیلن ذخیره آب با فناوری ضد میکروبی تهران پلیمر یارا، بقای میکروبی را به طور مداوم به چالش می‌کشد. این خاصیت آنتی باکتریال باعث می‌شوند مخزن آب تمیزتر، تازه‌تر و با دوام‌تر از مخزنی بدون محافظت میکروبی باشد. انواع مخازن پلی اتیلن آنتی باکتریال در اندازه‌های مختلف و متناسب با هر نوع مکان، در فروشگاه البرز مخزن نماینده شرکت تهران پلیمر یارا در کرج، موجود می‌باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 34
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 77
  • بازدید سال : 958
  • بازدید کلی : 6,556